العودة إلى صالة تمارين الإيمان                 Back to the gym of Imaan

في عام 1978 كنت في السابعة من عمري، وكنت مشجعًا متفانيًا لمحمد علي، رحمه الله، فقد تبارى مع ملاكم يدعى ليون سبينكس وهذا الأخير كنت أكرهه غالباً لأنه كان خصمًا لمحمد علي، بل وأيضاً لأنه لم يكن بجدارته على الإطلاق، له إسم غبي، إبتسامة غبية ، رجل غبي …أما عليًا .. فقد خسر هذه المباراه!

كنت مستاءًا بشكل فادح، وكنت محطًما. ولكن الحقيقة هي أن محمد علي كان قد ترك ورائه أفضل أيامه ولم يعد الشاب الذي كانه يومًا ما، وقال انه لم يعد يمتلك اللياقة البدنية المطلوبة، وهكذا بالرغم من أن محمد علي كان الأجدر دوماً، إلا أنه خسر امام ملاكم أقل منه.

وأذكر ذلك على وجه التحديد بسبب أننا كأمة لسنا في أفضل حالاتنا، لسنا على هيئتنا التي يجب أن نكون عليها. من حيث إيماننا، معرفتنا، فكرنا بل وحتى لياقتنا البدنية. ونحن نخسر أمام خصمنا الأقل جدارة.

لقد تنازع الكفار معنا من قبل، ولمرات عديدة، وهم يدركون كيف يحارب المسلمون حين يكونون في حالة جيدة، إنها كحالة محمد علي عندما طرح سوني ليستون أرضاً، فهم بإمكانهم أن يروا أننا خرجنا عن هيئتنا التي يجب ان نكون عليها وأننا لسنا على طريقنا المعتاد، لذلك، هم يختارون المعركة التي يقاتلوننا فيها، لأنهم يدركون أننا على غير هيئتنا الصحيحة، نعتمد فقط على مجدنا وتاريخنا، تماما كما اعتمد محمد علي على سجله ومجده حين كان يقاتل سبينكس، لكنه لم يفز بتلك المعركة.

علينا أن نعود إلى تدريباتنا، علينا أن نستعيد أنفسنا مرة أخرى على هيئتها التي كانت عليها- في كل شيء – وبعدها فقط نستطيع أن نرجع إلى حلبة الفوز مرة أخرى. تماما كما فعل محمد علي حين فاز بمباراة العودة ضد سبينكس بعد سبعة أشهر.


image

In 1978, I was seven years old, and a devoted fan of Muhammad Ali, Rahimahullah.  He fought against a boxer named Leon Spinks, who I detested, mostly because he was Ali’s opponent; but also because he just was nowhere near as cool as Muhammad Ali. Stupid name, stupid gap-toothed grin, stupid man…

But Ali lost that fight.

I was inconsolably upset.  Crushed.  But, the fact is, Muhammad Ali was past his prime, he was not the young Ali, he was not in the kind of physical shape he should have been in, and so, even though he was Muhammad Ali, the Greatest of All Time, he lost to an inferior boxer.

I am mentioning this because, well, we as an Ummah are not in our prime.  We are not in the kind of shape we should be in; in terms of our Imaan, our knowledge, our intellect, and yes, even our physical fitness. And we are losing to an inferior opponent.

The Kuffar have tangled with us before.  Many times.  They know what it is like to fight Muslims when we are in good shape.  It’s like when Muhammad Ali sent Sonny Liston to the floor. They can see that we are out of shape, that we are not the way we used to be, and so, they pick a fight with us…because they know we are now at a disadvantage, relying on our reputation, our history, just as Muhammad Ali was relying on his record and reputation when he fought Spinks.  But this won’t win a fight.

We have to go back to our training, we have to get ourselves back in shape – in every way – and only then can we come back in the ring and win; just like Muhammad Ali did in his successful rematch against Spinks seven months later.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s