تحدي البيربي ضمن لياقة الصراع             Conflict Fitness Burpee Challenge

image

لديك خياران، إما أن تتدرب لفترة طويلة أو أن تقوم بتدريبات شاقة، ومن الممكن الحصول على تدريب جيد في غضون دقائق قليلة، ولكن عليك أن تضغط على نفسك حقًا لتجعل تلك الدقائق القليلة مكثفة بأكبر قدر ممكن.

بما أن العديد من متابعي صفحة لياقة الصراع مازالوا حديثو عهد بالتمارين الرياضية، والهدف الرئيسي الآن هو على الأرجح انقاص الدهون الزائدة (سواء كانت كثيرة أو قليلة)، فأنا أوصي بتمارين البيربي الشاملة (burpees)، وناهيكم عن هذه التسمية الغبية، إلا أنه واحدًا من افضل التمارين التي يمكنك القيام بها لتحسين اللياقة البدنية العامة لأنه تمرين يشمل الجسم كله، فيصل إلى الجسم العلوي والسفلي، ويزيد من القوة وخفة الحركة، والقدرة على القفز، ويزيد من معدل ضربات القلب، ويعمل على مران شريحة كاملة من المجموعات العضلية.

ومع وضع هذا في الاعتبار، أقترح هذا التحدي: يوم البداية سيكون الاثنين 18 أبريل، قم بتخصيص مدة 10 دقائق كل يوم لمدة شهر لتجريب تمارين البيربي، والفكرة الأساسية هي أن تكمل 10 من هذه التمارين في دقيقة واحدة وذلك لمدة 10 دقائق كل يوم.

تحدي الأسبوع الأول:

فقط قم بعمل تمرين البيربي الشامل القياسي، و إذا لم تتمكن من إكمال 10 في الدقيقة واحدة، فلا تقلق، قم بعمل 7 أو 5، أو أيا كان ما يمكنك القيام به، ولكن حاول أن تصل الى 10 مرات في الدقيقة الواحدة بحلول نهاية الأسبوع، وإذا تمكنت من إكمال 10 في الدقيقة الواحدة، ولكن لم تتمكن من الاستمرار لمدة 10 دقائق كاملة، اجعل هذا هدفك الذي يجب أن تحققه بنهاية الأسبوع، وإذا لم تستطع أن تقوم بعمل 10 في كل دقيقة، فلا تقلق ولكن فقط لا تتوقف، قم بعمل 10 في الدقيقة الأولى، و8 في الدقيقة التالية، و6 في الدقيقة التالية… وهكذا…  فقط قم بأقصى ما تسطيعه واستمر حتى تنتهي الـ10 دقائق كلها، وحاول أن تصل الى 10 مرات في الدقيقة لمدة 10 دقائق كاملة قبل نهاية الأسبوع الأول.

فقط أرسلوا إلى رسالة هنا أو على صفحة لياقة الصراع إذا كنتم ترغبون في المشاركة أو إذا كان لديكم أية أسئلة أو استفسارات، وأرسلوا إلي المقاطع الخاصة بكم..!  يوم الأحد المقبل، إن شاء الله، سأقوم بنشر تحدي الأسبوع الثاني.

You have two choices; either train long, or train hard.  It is possible to get a good workout in a matter of just a few minutes, but you have to really push yourself and make those few minutes as intense as you possibly can.

Since many of the followers of our Conflict Fitness page may be just starting out with exercise, and the main goal right now is probably to lose excess fat (whether a lot or a little), I recommend Burpees. Never mind the stupid name, this is one of the best exercises you can do to improve your overall fitness.  It is a total body exercise, hitting upper and lower body, strength, agility, plyometrics, cardio, and working a cross-section of muscle groups.

With this in mind, I suggest a challenge: Beginning Monday, April 18th, set aside 10 minutes every day for the next month for a Burpee workout.  The basic idea is this: complete 10 Burpees in one minute for 10 minutes, every day.

Week One Challenge:

Just do standard Burpees.  If you can’t complete 10 inside of a minute, don’t worry; do 7 or 5, or whatever you can do; but try to reach 10 per minute by the end of the week.  And, if you can do 10 per minute, but can’t continue for the full 10 minutes; make that your goal for week’s end. If you can’t do 10 every minute, no worries, just don’t stop.  Do 10 the first minute, 8 the next, 6 after that, and so on; whatever you can do; but keep going until the 10 minutes are up. Just try to reach 10 burpees per minute for 10 minutes by the end of the first week.

Please message me either here or on the Conflict Fitness page if you want to participate or if you have any questions or concerns; and send me your clips!.  Next Sunday, insha’Allah, I will post the Week Two Challenge.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s