أساسيات القوة والصلابة         Strength fundamentals

image

أهم مجموعة عضلات تحتاج إليها لتطوير وإعداد نفسك للصراع هي عضلات منطقة منتصف جسدك، فلا هي عضلات ذراعيك ولا كتفيك ولا ساقيك ولكنها عضلات منطقة منتصف جسدك، أي العضلات التي تسند عمودك الفقري، وعضلاتك البطنية وأسفل ظهرك وجانبيك.

وإذا لاحظت فهذه هي العضلات الأولى التي تبدأ في النمو منذ أول أيامنا وقبل أن نتمكن من القيام بأي شيء آخر، فالأطفال يقوموا بشكل غريزي بعمل تمارين شد البطن بشكل أساسي في حياتهم وفي وقت مبكر جدًا من عمرهم، فيرفعون أرجلهم وهم في وضع مسطح على ظهورهم، وهذا أحد التمارين الأساسية لشد العضلات، بالتالي فتعزيز واستقرار عضلات منتصف الجسد يعتبر أساس كل حركة أخرى نقوم بها، وعندما تصبح عضلات المنتصف ضعيفة، تصبح قوة الجسد كلها بشكل عام ضعيفة، فنفقد القوة والرشاقة والسرعة والمرونة، وتقل بالتالي قدرتنا على التحمل والمقاومة، ونبدأ من بعدها نسير على منحنى التدهور البدني.

أما عندما نقوي من منطقة منتصف الجسد فهذا سيدعم من كل ما نفعله بأطرافنا؛ سواء كنا نجري، أو نتسلق، أو نرفع، أو ندفع، أو نعتصم ونثور، فالجهد المبذول سيتم توزيعه على جميع أنحاء الجذع، مما سيتطلب جهد أقل على الذراعين والكتفين والساقين، فيصبح جسدنا قادرًا على إدارة الجهد بشكل أكثر كفاءة مع المزيد من الطاقة.

لقد لاحظت أنه ربما 90٪ من الإخوة الذين يذهبون الى صالة الألعاب الرياضية يذهبون إلى هناك لرفع الأثقال، وبشكل أكثر تحديدًا، يذهبون لرفع ما يكفي من الأوزان حتى تكبر عضلات أذرعهم وتبرز بشكل واضح… حسنا، عندما تكون عضلات أعلى الذراع كبيرة فهذا فعلًا يجعلك تبدو قويًا، ولكن هذا لا علاقة له بكونك لائق بدنيًا أو لا… وبالتأكيد لا علاقة له بكونك قويًا أو لا… والحقيقة فإن عضلات أعلى الذراعين ربما تكون أقل العضلات أهيمة في الجسد عندما يتعلق الأمر بالقتال، فإذا كان لديك عضلات أذرع ضخمة فهي ستكون رائعة جدًا ومناسبة لحمل حقائب البقالة الثقيلة، ولكنها في أكثر الأحيان، ستكون غير مجدية في المعركة.

ركز أهم على تعزيز عضلات منتصف الجسد وعضلات الفخذين والورك والساقين والكتفين، فهذه هي العضلات التي تحتاج إليها في حالة الصراع، فإذا كنت تحاول أن تسترد لياقتك مرة أخرى فعليك مشاهدة طفل رضيع، وسترى أين تبدأ القوة في البشر.

The most important set of muscles you need to develop to prepare you for conflict is the “core” muscles.  Not your arms, not your shoulders, not your legs; your core.  The muscles that stabilize your spine.  Your abdominal muscles, lower back, and sides.If you notice, these are the first muscles we ever develop as infants before we can do anything else.  Babies instinctively begin doing what are essentially abdominal crunches very early in their lives.  They raise their legs while laying flat on their backs, which is another basic core muscle exercise.  Strengthening and stabilizing the core is the foundation of all other movement.  When your core muscles become weak, the overall power of your body is diminished. You will not be sturdy, agile, fast, or flexible; you will have lower stamina and less endurance, and you will be on a path to physical deterioration.

A strong core will support whatever you do with your limbs; whether running, climbing, lifting, pushing, or striking.  The exertion will be distributed throughout the entire torso, requiring less from your arms, shoulders, and legs; this makes your whole body manage exertion more efficiently, and gives you more power.

I have seen that maybe 90% of the brothers who go to a gym go there to lift weights.  More specifically, they go there to pump up their biceps.  Ok, having big biceps makes you look strong, but this has nothing to do with being fit…really it has nothing to do with being strong either.  The truth is that the bicep is perhaps the least important muscle in the body when it comes to fighting.  If you have huge biceps you will be great at carrying groceries, but more often than not, useless in a fight.

Focus on strengthening your core, your quadriceps, hip flexor muscles, triceps and shoulders. These are the muscles you need in a conflict situation.  If you are trying to get back into shape, watch an infant and you will see where strength begins in human beings.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s