الكُفْر والشعور بالراحة                         Kufr and comfort

image

هل لاحظتم كيف يعترض الكفار دائمًا على استخدام كلمة “كافر”؟

فهم غريزيًا يشعرون بأنها كلمة مهينة رغم أنه لا توجد لديهم أية مشكلة مع اليهود عندما يشيرون إليهم على أنهم “جوييم” أو “أغيار” رغم أن هذه المصطلحات حرفيًا ينزع عنهم طابعهم الإنساني وفقًا لشريعة التلمود، حيث يرونهم أقل من الآدميين.

ومرة ثانية، فإن رد الفعل هذا يكشف حقيقة أن فطرتهم فطرة إسلامية.

فكلمة “كافر” تجعلهم متعبين وغير مرتاحين مع كفرهم، وهذا بالفعل أحد مصادر صراعهم الداخلي على أي حال (بوعي أو بغير وعي)، ولهذا فلا يروق لهم أن يتم تذكيرهم بهذا الأمر.

أما مصطلح “غير مسلمين” فهو مصطلح غير مؤذي، بل هو حتى يُشَرِّع الأمر لهم، ولكنه مضلل.

فكلمة “كافر” تصف حالهم بكثير من الدقة، وفيها دلالة على فعل “تغطية” الشيء، وإخفاءه، ودفنه… وفي هذه الحالة فهم يخفون الحقيقة ويدفنون فطرتهم بأيديهم.

لا يوجد سبب لتدليلهم في هذا الاختيار غير الصحي، ولا يوجد سبب لمساعدتهم على الشعور بالراحة مع السبب الأساسي واللانهائي وراء آلمهم الدفين.

الكفر ليس خيارًا شرعيًا، فهو شيء مدمر، وهو شيء مدمر بلا حدود، ولا ينبغي لأحد أن يشعر بالراحة معه، خاصة وأنهم قد شيدوا واقعًا افتراضيًا من العبارات الملطفة لتجميل القبح الذي يعيشون فيه ويعيشون به، وهم في أعماقهم يعرفون هذا جيدًا، ونحن لسنا مضطرين للمشاركة في هذه المهزلة، بل في الواقع نحن ملزمون بفضح حقيقة أنها مهزلة، وهذا يبدأ بأن نسمي كل شيء باسمه الحقيقي: والكفر ليس له اسم إلا الكفر!

وهذا المصطلح لا ينزع عنهم إنسانيتهم، فهم إخواننا وأخواتنا في الإنسانية، ولكن إذا كانوا يشاركون في شيء سلبي للغاية وأقل بكثير مما يستحقونه بصفتهم مخلوقات الله، فهم بحاجة إلى أن يدركوا هذا.

كما يبدأ مدمنو الخمر في إعادة التأهيل من خلال الاعتراف بأنهم مدمنين، وكما يحتقرون إطلاق هذا المصطلح على أنفسهم، يتم تطبيق نفس الطريقة على الكفار، وبقدر ما يكرهون هذا المصطلح، بقدر ما يمكنهم البدء في استعادة فطرتهم الإسلامية بمجرد اعترافهم بأنهم كفار، فيبدأون في اتخاذ قرارات بتغيير هذا الأمر.

Have you ever noticed how the Kuffar object to the use of the word “kafir”?They instinctively feel it is insulting, though they have no issue with Jews referring to them as ‘goyim” or “gentiles”, although these terms are literally de-humanizing according to Talmudic law.

This reaction, again, reveals the reality of their innate Islamic Fitrah.

The word “kafir” makes them uncomfortable with their kufr, and it is already something that is a source of internal conflict for them anyway (consciously or unconsciously), so they dislike it to be brought to their attention.

The term “non-Muslim” is much more innocuous, even legitimizing; but it is misleading.

“Kafir” much more accurately describes their condition.  It denotes the act of covering something, concealing it, burying it…in this case, concealing the truth, burying thier Fitrah.

There is no reason to coddle them in this unhealthy choice; no reason to help them feel comfortable with what is the ultimate and unending cause of their profound discomfort.

Kufr is not a legitimate choice; it is deeply, indeed, infinitely, destructive, and no one should be made to feel comfortable about it. They have constructed a virtual reality of euphemisms to beautify the ugliness they actually live in, and live by, and deep down, they know it. We are not obliged to participate in this charade, and, indeed, we are obligated to expose it as a charade. That begins with calling kufr what it is.

It is not a de-humanizing term; they are our brothers and sisters in humanity, but they are engaged in something extremely negative and unworthy of them as Allah’s creations; and they need to realize that.

Just as alcoholics begin their rehabilitation by acknowledging that they are alcoholics, and just as they despise applying this term to themselves; so those engaged in kufr, as much as they may hate the term, can only begin to recover their Islamic nature once they acknowledge that they are Kuffar, and start making decisions to change that.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s