تناقضات الرأسمالية                           Capitalism’s contradiction

image

زيادة طاقة الإنتاج الضخم عن طريق عولمته على سبيل المثال، أي خفض تكلفة التصنيع عن طريق جلب عمالة منخفضة الأجر من الصين أو بنغلاديش أو أيًا كان، مع تناقص قدرة المستهلكين على شراء ما يتم انتاجه (في نفس الوقت) بسبب حرمانهم من وظائفهم عند الاستعانة بعمالة من الصين أو بسبب الأجور المتدنيه التي تدفعها لهم بحيث لا يصبح لديهم أي فائض من رأس المال، يجعل ما تفعله يبدوا للعاقل وكأنك تهزم نفسك بنفسك.

وهذا واحدًا من التناقضات الأساسية للرأسمالية.

تعظيم الربحية وتكديس المزيد والمزيد من الثروات حتما يستنزف الاقتصاد الذي بدوره يقوض من قدرة الشركة على تحقيق أرباح.

وحتى لو كنت تستطيع أن تخلق طلب على منتجاتك بشكل مصطنع من خلال التسويق والإعلان، إذا كان المستهلكين المحتملين ببساطة لا يملكون المال لإنفاقه فإن الطلب الفعلي سينخفض، وستجد أن لهاثك وراء الثروة سيكبل نفسه بنفسه في نهاية المطاف.

Increasing the capacity of mass production, for instance, by globalizing it; reducing the cost of manufacturing by using lower-wage workers in China, Bangladesh, or what have you; while simultaneously decreasing the capacity of consumers to purchase what you produce, because you deprived them of their jobs when you outsourced to China, or because you are paying them such a low salary that they have no disposable income, is obviously self-defeating.

This is one of the fundamental contradictions in Capitalism.

Maximizing profitability and the drive to amass more and more wealth, inevitably depletes the economy, which starves a company’s ability to profit.

Even if you can artificially create want for your products through marketing and advertising, if potential consumers simply don’t have the money to spend, real demand will decline.  Your pursuit of wealth ultimately cripples itself.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s