معارضة لا تحدها حدود                     Borderless opposition

image

عندما تتصدى للاستعمار العالمي فتأصيل حركتك في موقع ثابت يقوض بشدة من قدرتك على القتال، فهذه الطريقة لا تضيف إلى قوتك شيئا ولكنها على العكس، تحبسك.

لاحظ أن الكيانات الرئيسية للسلطة التي تفرض سيطرتها وهيمنتها على أرضنا، تصبح أقل وأقل تعلقًا بالمواقع الثابتة، وأقل وأقل ثباتًا في أي بلد، فهم يطلقون على أنفسهم شركات متعددة الجنسيات، وبشكل أكثر دقة، فهم ليسوا وطنيون، بمعنى أنهم لا ينتمون إلى أي مكان محدد، يتجاوزون الجغرافيا وينقلون عاصمتهم (أي تأثيرهم) بحرية لا تحدها أية حدود.

بالتالي فلا يمكنك أن تتصدى لهذا الأمر عن طريق الاستيلاء على أراضي أو عن طريق توسيع أرضك، ولكنك تفعله من خلال توسيع الإجراءات الخاصة بك حتى تصبح عابرة للحدود فتضرب العمليات ومصالح الرأسمالية العالمية في جميع أنحاء شبكاتها بدون أن تقوم بتوطين نفسك في أي مكان يمكن أن يُستهدَف.

When you are in confrontation with global imperialism, rooting your movement at a fixed location severely undermines your ability to fight, it does not strengthen you, it traps you.

Notice that the main entities of power and control imposing their domination on our lands, are themselves less and less attached to any particular location, less and less fixed to any country. They are called Multinational corporations, but to be more accurate, they are non-national; belonging to no place, and transcending geography, moving their capital (and thus their influence) freely and unlimited by borders.

You do not counter this by seizing land and trying to expand your territory. You do it by expanding your actions across borders to strike the operations and interests of global capitalism all across their networks, without being fixed yourself to any location that can be targeted.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s