كفر بلا فوتوشوب                                                 Kufr without photoshop

image

أرى أنه من الخطأ بالنسبة لنا أن ننشغل في محاولة تصحيح المفاهيم الخاطئة عن الإسلام، فالمعلومات الصحيحة متاحة، حتى أنها تكاد تكون واقع مرئي، فالمشكلة ليست في سوء فهم الإسلام، لا بين القادة ولا المثقفين ولا بين عامة الناس، ولكن المشكلة هي العداء الأساسي تجاه الحقيقة، فعندما يفتري عدوك عليك ويسيء إليك فهذا ليس لأنه يعتقد ما يقوله، ولكن لأنه يريد إيذاء وتشويه سمعتك. فلا داعي أن ترهق نفسك مفترضًا هذه الفرضية المغرية التي تزعم بأن الكفار كل ذنبهم هو الجهل، فذنبهم هو الخبث وليس سوء الفهم.

أما بالنسبة للجماهير التي يتم تلقيمها بالأفكار الخاطئة عن الإسلام، مرة ثانية أقول لكم أن هذه المفاهيم الخاطئة ليست مشكلتنا، فالمشكلة الحقيقية تكمن في مفاهيمهم الخاطئة والمتطرفة عن أنفسهم، فكل ما يؤمنون به عن أنفسهم هو في الحقيقة كذبة، والحياة مع هذا التنافر المعرفي المدقع أمر مؤلم للغاية… مؤلم عاطفيًا ونفسيًا ويسبب الشلل الفكري.

هذا أحد الأسباب الرئيسية الكثيرة التي تجذب الأمريكيين والأوروبيين إلى الإسلام، لأن التنافر المعرفي التي يتعرض له شعوب الدول الغربية يعتبر أكبر في هذه الدول عن أي مكان آخر في العالم، والإسلام هو النور الذي ينتشلهم من التعثر في هذا الظلام الدامس وغير الطبيعي.

من الصعب أن تنتمي إلى أمة كانت في حالة حرب عبر كل حقبة زمنية من وجودها، أمة وجدت في الدنيا من خلال الإبادة الجماعية، وتم إثرائها بوحشية من خلال الرق اللاإنساني، ثم يكون مطلوب منك في الوقت نفسه أن تعتقد أنك تنتمي إلى أمة السلام والعدالة والحرية!  لا يمكنك ادعاء أن لديك نظام ديمقراطي يمثلك بينما هؤلاء المنتخبين لتمثيلك يتم تصنيف مصداقيتهم على أنها أقل من مصداقية باعة السيارات!  كما لا يمكنك تصديق أن الحكومة تشن الحروب في الخارج لأنها تهتم بأمن وسلامة مواطنيها، بينما يتم تشويه وقتل المزيد من المواطنين كل عام من خلال العنف المنزلي والاعتداء وإهمال الشركات… في وسعي أن أملاء مجلدات من هذه الأمثلة!

كل ما يعتقدونه عن أنفسهم غير صحيح، وهم محاصرون في هذا التناقض وبحاجة ماسة إلى مهرب، ولكن ليس هناك أي مهرب إلا إذا وفي حالة تم إجبارهم على إدراك الباطل الذي يغرقون فيه.

سوء الفهم الذي في حاجة إلى تصحيح هو في الواقع سوء فهمهم لأنفسهم وليس سوء فهمهم لنا.

It is a mistake, in my opinion, for us to busy ourselves with trying to correct misconceptions of Islam. Authentic information is available, as is observable reality. The problem is not their misconception of Islam, neither among leaders and intellectuals, nor among the general public.The problem is their fundamental animosity towards the Truth.When your enemy slanders and vilifies you, it is not because he believes what he is saying, it is because he wants harm and discredit you. So do not labor under the flattering assumption that the Kuffar are guilty of nothing more than ignorance; it is malice, not misunderstanding.

For the masses, who are fed distorted ideas about Islam, again, these misconceptions are not really our problem. The real problem lies in their radical misconceptions about themselves. Everything they believe about themselves is a lie. Living with this extreme cognitive dissonance is tremendously painful and emotionally, psychologically, and intellectually crippling.

This is one of the main reasons so many Americans and Europeans are coming to Islam; because the cognitive dissonance inflicted upon Western populations is greater than anywhere else in the world, and Islam is the Light that rescues them from stumbling in that miserable and unnatural darkness

You cannot belong to a nation that has been at war for every decade of its existence, created through genocide, and enriched by brutally dehumanizing slavery, and simultaneously believe that you belong to a nation of peace, justice and freedom. You cannot claim to have a system of representative democracy while elected representatives are ranked lower in trustworthiness than car salesmen. You cannot believe that the government wages war overseas because it cares about the security and safety of its citizens, while more citizens are maimed and killed every year by domestic homicide, assault, and corporate negligence. I could go on and on.

Everything that they believe about themselves is false, and they are trapped in this contradiction, and they desperately need a way out. But there is no way out unless and until they are made to recognize the falsehood in which they are engulfed.

It is their misconception of themselves, not of us, that needs to be corrected

Advertisements

2 comments

  1. Impressive!! But I did not get the relation between the public westerner suffering of internal contradiction and the distortion of Islam!! Do you mean it would be like venting for them??

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s