البطل الخارق واحتقار الذات                   Superheroes and self-loathing

image

لا شك أنكم جميعا تعرفون أن إبليس هو الصانع والمهندس الأول لثقافة الكفار، فإذا كنتم تبحثون عن أي نظريات للمؤامرة فها هي أمامكم:

“..ثُمَّ لَآتِيَنَّهُمْ مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَنْ شَمَائِلِهِمْ ۖ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِين..”

ستكتشفون أن كل جانب تقريبًا من جوانب الثقافة الشعبية مستند على فكرة دونية الإنسان وعدم كفايته، وأنه قد تم تصميمه لتعزيز هذا الشعور.

حتى بالنسبة للأمور التي قد تبدوا بريئة، مثلاً، ازدياد شعبية أفلام الأبطال الخارقين، فهي كلها تعمل على تأكيد عدم جدارة الفطرة الإنسانية العادية، فتزرع بدهاء داخل الناس فكرة أن يتقبلوا كونهم بلا فائدة ترجى، لا طائل منهم وكأنهم عاجزين تمامًا أو بحاجة لمن هم يمتلكون مواهب خاصة أو لنخبة غامضة قادرة على حمايتهم.

على الصعيد الاجتماعي يبدوا جليًا أن هذا السرد طبقي بشكل متطرف، أما على الصعيد الديني فهو نوع  من التتمجيد للجن بشكل أساسي.

Know that the chief architect of the culture of the Kuffar is Iblees. If you are looking for a conspiracy theory, this is it.

“..ثُمَّ لَآتِيَنَّهُمْ مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَنْ شَمَائِلِهِمْ ۖ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِين…َ”

You will find that nearly every aspect of popular culture is based on the notion of human inferiority and inadequacy, and is designed to promote this sentiment.

Even something that may seem innocent, like for instance, the increasing popularity of superhero movies, serves to emphasize the innate unworthiness of normal human beings. It insidiously indoctrinates people to accept that they are basically helpless, useless, incapable, and that they need specially gifted, mysterious elites to protect them.

On a social level, this is clearly a radically classist narrative, but on a religious level, this is essentially jinn glorification

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s