الفيضانات تبدأ ببضعة قطرات————————— Every flood begins with a few drips

image

هناك طريقة مفيدة للغاية لمعرفة أنواع الأشياء التي يمكن أن تعطل عمليات الشركة وتكبدها التكاليف، وهي التحقق من معايير وثائق التأمين لهذه الأنواع من المرافق.

على سبيل المثال، الأضرار الناجمة عن المياه:

“إذا كان لديك نظام التكييف والتهوية في مبنى مكتبك، فمن الممكن أن يواجه عملك خطر الأضرار الناجمة عن المياه. وإذا كان لديك في العمل أي ماكينات أو أجهزة، أو غيرها من المعدات التي تعتمد في تشغيلها على المياه، فمن الممكن إتلافها بواسطة المياه. وإن كان مجرد شيء بسيط مثل تعطيل المرحاض أو الحوض فإنه قد يؤدي إلى أضرار واسعة النطاق بسبب المياه المتسربة.”

أشياء مثل انفجار الأنابيب، وتسرب المياه تدريجيًا، ومصبات المجاري أو البالوعات أوغيرها، أومحابس المياه تحديدًا حيث أن إتلافها يسبب أضرارًا جسيمة.

هذه أيضا بطبيعة الحال أشياء قد تسبب المشاكل وتنفيذها أسهل نسبيًا.

“طفح مياه الصرف الصحي من بالوعات مرحاض مكتبك قد يتسبب في إتلاف أي محتويات بالمبنى بمجرد الوصول إليها … انسداد أنابيب الصرف الصحي قد يتلف غرف تفتيش المبنى من خلال ارتشاح المياه في الطابق الأول…أو فيضان مياه الأمطار من مضخة بالوعة المبنى مما يتسبب في تسربها إلى الطابق السفلي ومحتوياته”.

A very informative way to learn the types of things that can disrupt a company’s operations and incur costs, is to check the standard insurance policies for these types of facilities.For example, water damage:

“If you have an HVAC system in your office building, your business could face the threat of water damage. If your business has any machinery, appliances, or other equipment involving water, your business can be damaged by water. Even something as simple as a malfunctioning toilet or sink can lead to extensive water damage”

Things like, bursting pipes, gradual leaks, backup of sewers or drains, etc, are commonly insured against, precisely because they can cause extensive damage. These are also, of course, problems that are relatively easy to cause.

“Your office toilet backing up and causing sewage to overflow and ruin any building contents within its reach… A utility’s sewer pipe clogging, backing up into your building through a drain on the first floor… or your building’s sump pump getting overwhelmed and overflowing rainwater into the basement and its contents.”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s