الثورة لن تبث على التلفاز ——————————— The revolution will not be televised

image

إن الثورات الحقيقية هي التي تحدث دائمًا فجأة، لأنها تتفجر من الناس الذين يتم تجاهلهم واستبعادهم من قبل نظام السلطة، وتكون بدون تمويل، وبدون اهتمام وسائل الإعلام السائدة.

فيتم حراكهم بناءا على ما مروا به من إهمال وحرمان، وتهميش من جانب أفراد السلطة الذين يكنون لهم الاحتقار التام، ومنهم من تفترض السلطة أنهم عاجزين تماما ومحبطين باليأس.

الثورات الحقيقية تنمو في المزاريب والأزقة الخلفية وسراديب المدن، وفي الجبال النائية والقرى الصغيرة في الأرياف، لا في قاعات المؤتمرات في الفنادق أو في حلقات النقاش الأكاديمية. أنها لا تنمو عن طريق الدعم المالي ولكن بسبب عدم وجود المال، وهي لا تنمو من خلال اهتمام وسائل الإعلام ولكن من خلال التعتيم الإعلامي.

Genuine revolutions are always a surprise, because they erupt from the people who are ignored and excluded by the power system. Without funding. Without mainstream media attention. Their movements are built by the discarded and deprived, and the marginalized; by the people for whom power has utter contempt, and whom power assumes are thoroughly incapable and neutralized by hopelessness.

Genuine revolutions grow in the gutters and back alleys and basements of cities, and in the remote mountains and tiny villages in the countrysides; not in hotel conference rooms or on academic panel discussions. They do not grow by financial backing, but by the lack of it. They do not grow by media attention, but by media blackout.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s