Get the facts straight —————— تصويب الحقائق المغلوطة

س: كيف يمكن أن نفسر الدعم اللامحدود – المادي والمالي والسياسي  لإسرائيل من قبل اللوبي اليهودي في الغرب، وكذلك الهجرة إلى إسرائيل لضمان السلامة ورفاهية البلد؟

ج: قبل أن نفسر الحقائق يجب أن نؤكد على أنها حقائق.

عدد السكان اليهود في العالم حوالي 14 مليون نسمة وحوالي 6 ملايين فقط من هؤلاء إسرائيليين. من هؤلاء المواطنين الإسرائيليين يوجد حوالي 5 ملايين فقط يعيشون فعلا في إسرائيل، أى ما يقرب من الثلث فقط من اليهود في العالم.

من ضمن الـ5 ملايين الذين يعيشون في إسرائيل هناك 40-60% قاموا أو يخططون لتقديم طلب للحصول على الجنسية في أماكن أخرى.

يشكل اليهود ما يقرب من 75٪ من “الدولة اليهودية” وهذه “المشكلة الديموغرافية” هي الشاغل الأكثر إلحاحًا بالنسبة للمشروع الصهيوني، لأنه سيكون من المستحيل على تلك النسبة أن تستمر.

عشرات الآلاف من الإسرائيليين تخلي عن البلاد “سعيا لظروف معيشية ومالية أفضل وفرص عمل أكثر مهنية” في الخارج، مما يظهر بوضوح أنهم غير راغبين في التضحية برفاهيتهم المادية من أجل القضية الصهيونية.

أما فيما يتعلق باللوبي اليهودي فقد أنفقت الجماعات الموالية لإسرائيل ما مجموعه حوالي 3 مليون دولار العام الماضي، ما يمثل أكثر قليلا مما قد تم إنفاقه من قبل لوبي الدواجن ولكن أقل من نصف ما تم إنفاقه من قبل لوبي الألبان.

ينفق اللوبي اليهودي “للضغط” على الحكومة ما يقرب من 0.025٪ مما يتم إنفاقه من قبل صناعة الدفاع، وصناعة الدفاع هي المستفيد الأول من المساعدات الأمريكية لإسرائيل.

image

Q. How can we interpret the unlimited support – physical, financial, and political – to Israel by the Jewish lobby in the West, as well as immigration to Israel to ensure the safety and well-being of the country?

A.  Before we interpret facts we need to confirm that they are facts.

The global Jewish population is around 14 million, only about 6 million of these are Israelis. From these Israeli citizens, only about 5 million actually live in Israel, roughly only a third of the world’s Jewish population.

From the 5 million who do live in Israel, between 40-60% have applied or are planning to apply for citizenship elsewhere.

Jews make up approximately 75% of the “Jewish state”, and this “demographic problem” is the most pressing concern for the Zionist project, because it is going to be impossible for that percentage to be sustained.

Tens of thousands of Israelis abandon the country “seeking better living and financial conditions, employment and professional opportunities” abroad.  Clearly unwilling to sacrifice their material well-being for the Zionist cause.

With regard to the Jewish Lobby, pro-Israel lobbies spent a total of about $3 million last year, which is only a little more than what was spent by the poultry lobby, but less than half what was spent by the dairy lobby.  What the Jewish lobby spends to “pressure” the government is approximately 0.025% of what is spent by the defense industry, and the defense industry is the primary beneficiary of US aid to Israel.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s